İnsan Kaynakları Direktörümüz’ün HR Dergi ile röportajı: “Büyümekte olan uluslararası organizasyonumuzu kendi yeteneklerimiz ile besleyeceğiz”

2.12.2021

“Geleceğini İnşa Et” projesiyle ne amaçlanıyor? Dijitalleşme konusunda neler yapılıyor? Ana odak alanlarından biri olan yetenek yönetimi konusunda gündemde neler var? Çimentaş İnsan Kaynakları alanındaki en son gelişmeler, İK Direktörü Melek Özen ile yaptığımız röportajda...

Öncelikle Çimentaş’taki İK yapısını anlatır mısınız? Kaç kişilik bir ekipsiniz, kaç kişilik bir gruba hizmet üretiyorsunuz? Nasıl bir çalışan profiliniz var?

Çimentaş Grubu, merkezi İtalya’da (yasal olarak Hollanda’da) bulunan Cementir Holding’in yüzde 98 pay sahibi olduğu bir iştiraki. Türkiye’deki şirketimiz ise 1950 yılında kuruldu ve köklü bir geçmişe sahip. Bu şirket yapısı içinde İnsan Kaynakları, direktörlük düzeyinde Çimentaş Grubu Türkiye CEO’suna bağlı olarak yönetiliyor. Aynı zamanda İtalya’daki Cementir Holding CHRO’suna da matris yapıda bağlı olan İK Direktörlüğü, “İK Operasyonları ve Endüstriyel İlişkiler”, “Yetenek Yönetimi”, “Organizasyonel Gelişim ve Ücret Yönetimi” olmak üzere 3 fonksiyonda 6 kişilik ekiple İK süreçlerini şirketin merkezi olan İzmir’den yönetiyor.

Ayrıca tüm Çimentaş tesislerinde İK operasyonlarına destek olan ekipler yer alıyor. Çimentaş Grubu Türkiye’de, çimento, beton, atık yönetimi, akaryakıt ve inşaat sektörlerinde 10 farklı ilde (İzmir, Manisa, İstanbul, Aydın, Edirne, Kırklareli, Tekirdağ, Kars, Malatya, Elazığ) faaliyet gösteriyor ve yaklaşık 1.000 kişiye doğrudan istihdam sağlıyor. Grubun çalışan profilini yüzde 70’i mavi, yüzde 30‘u da beyaz yakalılar oluşturuyor. Çalışanlarımızın yaş ortalaması 41, şirket kıdem ortalaması 11 yıl. Beyaz yaka çalışanlarımızın yüzde 20’si kadınlardan oluşuyor.

Yakın zamanda imza attığınız ve özellikle etkisini gördüğünüz temel uygulamalarınız hakkında bilgi verir misiniz?

2021 yılında üniversitelerin meslek yüksek okullarının kimya, makine, elektrik ve mekatronik bölümlerinden mezun olacak öğrencilere yönelik “GELECEĞİNİ İNŞA ET” isimli bir proje başlattık. Projede bu yeni mezun çalışanlarımız için 2 yıllık bir yol haritası belirledik. Böylece hem genç yetenek istihdamına katkı sunmayı, hem de orta vadede yetkin teknik personel ihtiyacımızı karşılamayı hedefliyoruz. Beni ve tüm ekibi çok heyecanlandıran bir proje bu. Sektörümüze yetenekli iş gücü kazandırma hedefiyle başladığımız bu projeye yapılan yoğun başvurular arasından 3 kadın ve 3 erkek adayı seçtik. Bu 6 kişi 2 yıl boyunca yapılandırılmış eğitim sürecinden geçecek ve çalışarak öğrenme imkanına sahip olacak.

Program kapsamındaki eğitimler; çimento sektörünün en değerli iş birimi alanlarından olan üretim, kalite ve bakım departmanlarını kapsayacak şekilde dizayn edildi. Teorik ve pratik alanlarda ve zengin bir içerikte eğitim alacak katılımcılar, ilk yılın ardından ilgili bölümlerde bir yıl daha gelişim programlarına devam edecek.

Verimli sonuçlar aldığımız bir diğer projemiz ise dijitalleşme alanında. Şirket içi iletişimimize önemli katkı sağlayan, çalışanlarımızla şirket haberlerini, bölümlerin aktivitelerini ve çalışmalarını hızla paylaştığımız “Intracim” isimli portalımızı yeniledik ve daha interaktif kullanılabilir hale getirdik. Ödül törenlerimizi de online platforma taşıdık, “Çimentaş Grup Birarada” törenimizde tüm Türkiye’deki çalışanlarımızla bir platformda buluşup hep birlikte aynı coşkuyu yaşama şansımız oldu.

Global düzeyde Cementir Grup ile birlikte de yürüttüğümüz projelerimiz de oluyor. Bu projelerden biri olan Global Performans Yönetim Sistemi “myPerformance” ile sürekli geri bildirim ve gelişimi, şirketimizde performans kültürünün içine konumlandırmayı hedefledik. Büyük bir yapının parçası olarak yeteneklerimizi de global seviyede yönetebilmek ve yeteneklerin ülkelerarası görünürlüklerinin artması için önemli bir adım attık.

Pandemi ile birlikte çalışma düzeninizde nasıl bir değişiklik oldu? Bundan sonrası için konuyla ilgili öngörüleriniz neler?

Türkiye’de ilk vakaların çıkması ile birlikte çalışanlarımızın ve ailelerinin sağlıklarını güvence almak amacıyla tüm ofis çalışanlarımızın evden çalışma sürecine hızla geçişini sağladık. Tüm yönetim ekibimizin konuya önem ve özenle yaklaşmasıyla kararlarımızı doğru zamanda aldığımızı ve hızla uygulamaya koyduğumuzu söyleyebilirim. Halen ofis çalışanlarımız için uzak- tan çalışma sürecimiz devam ediyor.

Pandemi sonrasındaki çalışma metodumuzu belirlemek için tüm grup genelinde çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Bu vesile ile uzaktan çalışmanın da verimli bir çalışma yöntemi olduğunu deneyimlemiş olduk. Bu deneyimle pandemi sonrasında da ofis çalışanları için hibrit bir çalışma düzeni uygulamayı planlarımız arasında bulunduruyoruz.

Z kuşağının beklenti ve taleplerine de baktığımızda esnek bir çalışma düzenine geçmemiz gerektiğini günden güne daha iyi anlıyoruz. Uzaktan çalışma döneminde de sağlıklı iletişimi sağlamak için yeni yollar ve yöntemler geliştirmek yeni dönem gündemimizde her zaman yerini koruyacak.

Önümüzdeki dönem için İK ajandanızda hangi öncelikle gündem maddeleri yer alıyor?

Cementir Grup’un global ve dinamik yapısını daha da güçlendirmek amacıyla İK alanında planladığı önemli projeler var. Bu projeler içinde Türkiye’deki operasyonların da yeri büyük. Yatırımların ve büyümenin devam ettiği bir Grup olmamız nedeniyle yetenek yönetimi odaklanacağımız ana başlıklardan biri olacak.

Bu kapsamda önümüzdeki dönemde genç yeteneklerin istihdamı ve geliştirilmesi ile ilgili projelerimiz olacak. 2021 yılı bitmeden Cementir Grup’la birlikte uluslararası alanda yönetilecek bu proje kapsamında genç mühendisler için 1,5 yılık bir gelişim planını hazırlamış olacağız. Genç yeteneklerin hem Türkiye’deki tesislerimizde hem de diğer uluslararası iştiraklerde, rotasyon uygulaması ile farklı sektör, ülke ve departmanlarda deneyimi edinmeleri amacıyla planlanacak bu eğitimlerle çok etkili ve verimli sonuçlar alacağımıza inanıyoruz.

Böylece büyümekte olan uluslararası organizasyonumuzu kendi yeteneklerimiz ile besleyeceğiz. Yeteneği istihdam etme ve elde tutma ile ilgili performans odaklı tüm entegrasyon çalışmalarımız da devam edecek. Bununla birlikte kurum kültürünü güçlendirme ve geliştirmek de önümüzdeki dönem gündem maddelerimiz arasında. Çevik (Agile) çalışma metodu ile ilgili proje hazırlıklarına da başladık, bu konuyu önümüzdeki senenin çalışma alanılarından birisi olarak belirledik.

Bir yandan da dijitalleşen dünyaya uyumumuzu hızlandıracak ve çalışanlarla iletişimimizi güçlendirecek farklı iletişim kanalları üzerine araştırma ve çalışmalar yapmaya başladık. Bu çalışmaları tamamladığımızda, işveren markamız açısından, kısa ve orta vadede olumlu etkilerin oluşacağına inanıyoruz. Ayrıca, Çimentaş kuruluşundan bu yana topluma sağladığı faydalarla da her zaman ön planda olmuş bir Grup. Çimentaş Eğitim ve Sağlık Vakfı’mızın çalışmaları ile gurur duyuyoruz. Şirketimizin sürdürülebilirlik ve kurumsal itibar çabalarına desteğimizi, gönüllü çalışanlarımızın katkılarını da alarak, sürdüreceğiz.

Haberin devamını okumak için tıklayınız.